Hej bivänner,
Nu har vi precis passerat midsommar och ängarna blommar vackert i det varma och soliga vädret. Prästkragar, blåsippor, vädd, vicker och annat färgrant förgyller binas omnejd. Det är också tid för svärmning om samhället bestämt sig för det och idag ser det även ut som en perfekt dag för parningsflygning med varmt och stilla väder.

I föreningen är det dags för knytis hos Boa som genomförs i samband med nybörjarkursens sommaravslutning. Knytisen äger rum på söndag, 28 juni, kl 12:00. Boa fixar sill och potatis och vi andra kan välja att ta med bröd, ost, paj, jordgubbar eller något annat gott. Passa på att träffa nybörjarna och äta gott tillsammans med andra som gillar att prata om bin!
Mvh
Mie Sörqvist, sekreterare
Häverö Biodlareförening








